jump to navigation

Why Linux sux? (личен коментар относно една от лекциите на OpenFest Русе 2009) октомври 31, 2009

Posted by deathmaster88 in Линукс историйки.
trackback

Здравейте!

Днес бе първата част от OpenFest Русе 2009 година. Първата лекция бе на тема „Why Linux Sux“.  Лекцията беше изнесена от Стилиян Стефанов. Той се спря на ред проблеми, които наистина присъстват в любимата на всички ни ОС. Прав е, че има прекалено много инсталационни пакети; че драйвърите са все още голям проблем; че wi-fi под Линукс е също мъка, особено за начинаещия потребител; че няма качествен професионален софтуер както и хитови игрови заглавия, поради адски многото дистрибуции, което е също един вид проблем и много други. Сред присъстващите се чуха опровержения, но лично на мен не ми се сториха достатъчно убедителни. Факт е, че е наистина време за стандартизация и както лекторът каза, това не е задължително да премахне уникалността на всяка дистрибуция, а точно обратното – ще позволи да се развива тази уникалност, но ще има и една единна платформа за писане на софтуер. Също така съм съгласен, че е крайно време светът на свободния софтуер да промени мирогледа си към комерсиалния софтуер и да започне тяхното общо съжителство на всякакви ОС. В общи линии идеята беше, че Linux sux за Desktop среди, а както знаем за сървър там е лидер. Тази лекция спокойно можеше да откаже новите потребители ( само за сведение двама мои колеги дойдоха с мен просто от любопитство и смея да кажа, че вече нямам очи да им говоря как Линукс е по – добър от Windows). Е естествено и да имаше солидни аргументи силно се съмнявам дали те пак щяха да го пробват. Един от присъстващите сподели, че проблема е в липсата на достатъчно и качествено образование по компютърна грамотност. Да и с това съм съгласен. Като цяло покрай тази лекция се казаха доста неща и всичките бяха доста верни и си заслужаваха вниманието. Моето лично мнение обаче, въпреки всичко казано досега е, че Linux does not SUCK за Desktop система. Сега някои от вас ще попитат как така въпреки, че съм съгласен с всички явни и очевидни проблеми на тази ОС, оспорвам твърдението в заглавието на лекцията. Много просто. Това е изцяло лично мнение, породено от факта, че откакто започнах да се занимавам с Линукс моята представа за ползването на един компютър се промени доста. Интересно ми е да човъркам, да се уча да се опитвам да подкарам игри или програми с wine, да търся аналогични на windows програмите и много други дейности. Освен това Линукс стана доста красив покрай многото си десктоп среди и е вече достоен конкурент по „шарении“ с всички останали ОС. Напоследък дистрото, което ползвам – Убунту стана доста стабилно и бързо и си личи яркото развитие. Ясно ми е вече, че на десктоп пазара няма да има лидер от семейството на Линукс, но това не значи, че Линукс ще изчезне от този пазар. Той винаги ще е камъчето в обувката за компании като Microsoft и Apple. Ако все пак стандартизацията успее някой ден може и да стане доста повече от просто „камъче“ в обувката. Може да е достоен конкурент, но все пак не мисля, че ще е лидер на този пазар. Какво предстои остава да видим.🙂

С уважение!

Даниел Ангелов ( a.k.a. [Deathmaster] )

Коментари»

1. go_fire - ноември 8, 2009

С „шефа“ на LUG Видин, много искахме да дойдем и той сигурно щеше да дойде, но не стана. Друг път. Искам да ти кажа, че всички тези обвинения съм ги чувал многократно. Но нито едно от тях не приемам за проблем. Това са неща казвани от потребители на една друга система. Аз обаче не съм такъв. Аз съм ГНУ/Линукс потребител и за мен тези неща са си съвсем в реда на нещата, даже точно те са сред основните причини да ползвам точно тази ОС. Ако изчезнат това ще е друга ОС и аз едва ли ще я харесвам.

Привети!

2. deathmaster88 - ноември 8, 2009

Като цяло съм съгласен с теб.🙂 И все пак мисля, че и ти искаш развитие на нашата ОС към още по – добро. Какво е то вече тепърва ще се види.🙂

3. Nordlig Vind - януари 19, 2010

Като човек, който работи от няколко месеца върху проект на базата на решение с отворен код и в частност GNU/Linux и като дългогодишен GNU/Linux десктоп потребител, смея да твърдя, че Linux е отлично решение И за десктоп среда.

Да казваме – „Linux не става за десктоп, защото WiFi-то му смуче и се настройва трудно“ е като да кажем „Windows не струва защото Apache имплементациите му за прозоречната OS се настройват с болки в гъза“. Ползвал съм именно GNU/Linux с WiFi в течение на година. Тествал съм с няколко безжични карти и всичко е върпос на нагласа и навик. Ако решиш, че нещо се настройва твърде трудно просто отебаваш и си слагаш един Windows 7, който ти решава за секунди проблемите. И естествено се лишаваш от благините на смучещите OS-и като Linux😀
Имаше доста добре аргументирани въпроси към лектора и мисля, че истината не някъде на кантар. Всяка OS става за това, за което ти върши работа. Не може да се генерализира през нашата призма, кое би било по-добре за другите. Лично мнение.


Вашият коментар

