jump to navigation

Gnome май ме спечели октомври 17, 2009

Posted by deathmaster88 in Линукс историйки.
trackback

Здравейте отново!

След кратки перипетии с KDE 4.3 реших да направя една чиста инсталация на Ubuntu 9.04, независимо, че скоро излиза най – новото 9.10. Този път реших да сложа KDE 3.5.10. Оказа се, че има полуофициална версия на Ubuntu, която върви по подразбиране с това KDE. Обаче не останах особено очарован. Нещо не беше просто същото и затова реших да пробвам Ubuntu  с GNOME. Досега бях ползвал GNOME само на Fedora Core 3 & 4, но на 4-ката ме грабна KDE-то и от тогава насам само то ми е било основна десктоп среда. Но това, което виждам сега ме изумява. Приятни цветове, добра интеграция с Compis fusion, пълна функционалност на AWN (можете да си припомните мнението ми за този док от този пост ). Освен това е и сравнително бърз. Вярно е, че новата ми машина е също бърза, но все пак в сравнение с KDE усещам лека бързина. Това, което ми направи по – добро впечатление е, че при KDE 4.3 не можех да постигна максималното от резолюция 1024×768. Беше леко размазано, а на по – голямата резолюция си вадех очите. Тук след кратка редакция в xorg.conf постигнах задоволителен резултат ( само за сведение, това беше пробвано и на KDE 4.3, и на 4.2,  и на 3.5.10). Естествено има какво да се желае все още, но засега ще бъда на тази десктоп среда. Не съм се отказал от KDE и на новото Ubuntu ще тества как 4.3 се държи като вече официално поддържана версия. Това е засега от мен🙂

Коментари»

No comments yet — be the first.

Вашият коментар

